Sider

mandag 15. februar 2016

Ny start #2

Jada, jeg prøver igjen. For nå har det gått 6 uker uten trening, igjen... og denne gangen har det ikke stått på lysten, men på foten.

Midt i oppstaten av nyttårsforsettene fikk jeg altså akutt vondt under foten da jeg løp på mølla. Kuttet klokelig ned den økta til 30 minutter, og tok det med ro i noen dager etterpå (det er ikke første gang jeg har hatt en belastningsskade...). Dager ble til uker, og jeg merket ikke større bedring. Var en stund redd for plantar fascitt, men symptomene stemte liksom ikke helt... det var heldigvis legen enig i, når jeg endelig kom meg til ham. Når verken ro eller betennelsesdempende så ut til å ha noe særlig virkning på hevelsen, ble det til slutt satt en kortisonsprøyte i foten. Det er to uker siden nå, og endelig tror jeg at jeg er klar for å komme i gang igjen. Eller, jeg håper i hvert fall at det går bra nå. Og, vel, "klar" er vel å ta kraftig i, men i gang skal jeg uansett!

Jaja, det blir vel en tung start... ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar