Sider

tirsdag 29. desember 2015

Snart nytt år!

Jeg har ikke helt sluttet å løpe, altså (eller, jo... det jeg har bedrevet i det siste kan i beste fall kalles jogging...). Muligens har jeg tatt begrepet sesongpause til nye høyder... og jeg som ikke har noen sesong i utgangspunktet, haha.

Rett etter Hytteplanmila i oktober var det med vilje... jeg gikk på flere timer på SATS i løpet av noen uker enn jeg hadde gjort hele året så langt, og tenkte det var greit å trene litt alternativt. Men så tok livet overhånd. Det har vært en travel høst, med mye å gjøre både på jobb og med masterstudiene, og innimellom det har jeg forsøkt å få hodet over vannet i heimen. Status pr. nå er at jeg faktisk er sånn nogenlunde i rute, selv om jeg nok skal få tiden til å gå framover også.

Status for løping er at jeg så smått prøver å komme i gang igjen. Det har i hvert fall blitt noen rolige økter på mølla i desember... mølla fordi halsen har vært grufs og jeg har hatt noen små tegn til kommende forkjølelse og halsvondt, men jeg er rett og slett skikkelig fornøyd med at jeg har klart å unngå at det bryter ut på ordentlig. Fra januar til august i år hadde jeg så mange forkjølelser at folk rundt meg lurte på om jeg egentlig rakk å bli frisk innimellom, så at jeg klarer meg gjennom november og desember uten sykdom er bare helt fantastisk!

I periode for en måneds tid siden slet jeg med søvn. Med så lite trening i tillegg ga det seg raskt utslag på vekta... lite søvn er en ekstrem trigger for spising og søtsug for min del, så jeg har som mål å passe bedre på søvnen min fra nå av. Og så må jeg ha noen skikkelig originale nyttårsforsetter som omhandler noe med vekt... der denne challengen (på Facebook) og Berit Nordstrands bok "12 uker til et sunnere liv og en smalere midje" er en del av starten.

Det ligger ikke an til noe hårete maratonmål i 2016, men det blir vel noe løp uansett! Og jeg kommer for syns skyld tilbake til det i en egen post... men tar med meg denne på veien: Tre steg for å bli en bedre løper :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar